21 Jun 2009

Tyra Iskina Najihah


Make your own Countdown Clocks


Semakin hari, semakin bahagia aku melihat puteri kecilku membesar di depan mata. Dari tangisan pertama di bilik bersalin Hospital Sultan Haji Ahmad Shah, Temerloh, Pahang dan kini dia sudah pandai berjalan dan berlari,serta mula berbicara sepatah dua.

Tyra bagiku puteri comel yang bijak. Aktif dan riang. Kuat makan tapi tidak gemuk sangat. Minggu lepas timbang dalam usianya 18 bulan, berat Tyra hanya 11kg sahaja. Semasa pergi klinik dia kena injection Booster dose.. Malam dia demam sikit. Pagi esoknya Tyra sudah mampu berlari dan ke dapur minta .." Mama.. nak uchuu.." Seharian dia bermain dan tiada tanda-tanda demam lagi.
Namun bergitu Tyra punya abang yang suka menyakat. Zaza pantang lepa sikit suka bergaduh dengan Tyra. Kadang-kadang kalau bergaduh berebut mainan Zaza akan marah dan pukul Tyra. Namun Zaza juga sangat sayangkan Tyra. Sekiranya Tyra terjatuh bukan disebabkan dia, Zaza akan tolong adik perempuannya bangun. Tolong pujuk.. " Akit Eya.. akit?? Itit jah eya.." Pujuk Zaza. Tyra juga manja dengan Tok Ma. Sangat manja dan mengada-ngada bila dia dengan Tok Ma.

1 ulasan:

mazru berkata...

cute dan comel2 sekali anak2 ni..syukur lah ye