18 Mac 2009

Kenduri Cukur Jambul

Rintihan dari Ayah Wie.. Ciannya ....

ahhhhhhhh........... ruginya aku.... nak buat camne aku perlu belajar kalu nak berjaya... walaupun aku dah terlepas banyak benda penting kat kampung halaman.... anak buah aku pun dah membersar...dapat pula anak buah yang baru... ahhh cuti lambat lagi... dah la cuti ni mungkin x dapat balik..... ma...abah... along...angah.. acik...amah...ajah..a'ina...aaaaa....a smua lah.... ramai nak sebut... big family lo....

rindu sangat2... walaupun ada family angkat sana sini, family sebenar adalah terbaik untukku...


Pada 22 Febuari 2009 yang dah lepas di adakan majlis cukur jambul Nurull Shasya Eisha.. Meriahlah juga majlis tu. Tak percaya.. Lihatlah gambar yang aku sempat snap ngan N70 aku yang dah uzur.. Untuk Ayah Wie tengok2lah gambar ini tapi jangan ingat kami lupa kat ayah Wie.. Pakcik Malau yang leka ngan student kat KYM tu.. Keluarga kat kampung selalu ingat kat
Pakcik Malau dan Ayah Wie..

Hidangan utama permintaan ramai... BuDu..



Setiap kali buat kenduri mesti Budu menjadi pilihan ramai dengan ulaman..



Melihat deretan masakan simple ini tentu membuat Ayah Wie terliur punya..


Ada buah tembikai pembasuh mulut, ulam dicecah budu, acar timun dam lobak... Sedappp..


Pulut Kuning yang lemak asli dan enak..



Pulut Kuning Kegemaran Ayah Wie dan Pakcik Malau



Semangat kerjasama dan gotong-royong semasa kenduri adalah lumrah di kampungku...Cik Siti..



Jajarkan ke TengahMakdek, Mak Da dan Kak Rah berkerjasama membantu di dapur..


Acik Mat yang pakar dalam membuat acar timun, sambal lada dan campuran budu yang tiptop lazat..

Tiada ulasan: